DERS 8: 2 Seviyesinde RENK ve SANZATU açilislarina verilecek cevaplar
• 2 seviyesinde RENK Açislarina Cevaplar
- 2♦ deklaresi ve bunun üzerindeki her seviyedeki renk açisi baraj konusmasidir.
- Ortaginizla daha önce bu konuyu görüsmüs olmaniz gerekir.
- Zayif-iki baraj açislari 12 den az puan ve 6+ kagit gerektirdigi için cevabinizi da bu açisa göre yapmaniz gerekir.
- Baraj açisina cevap verirken, puanlarinizla birlikte, alinacak löveleri de saymaniz gerekir:
- Löve saymaniza yardimci olmak için:
- A = 1 löve / K = 0,5 löve / AK = 2 löve / AQ = 1,5 löve / KQ = 1 löve / AKQ = 3 löve
sayabilirsiniz. 4-seviyesinde kozlu bir zon için en az 10 löve almaniz gerekir.
Iki seviyesinde baraj açisi yapan ortaginizin 6'li saglam bir kozu ve 12'den az puani oldugunu düsünün.
Diger renklerdeki AS ve RUA lariniz löve kazanmanizi saglayacaktir.
Ayrica, her hangi bir baraj açisina zon seviyesinde vereceginiz her hangi bir cevabin ortagi susturucu bir konusma oldugunu unutmayiniz.
Ortaginiz iki seviyesinde oyunu açmissa, konustugu renkten saglam 6'li kagidi ve 12'den az puani vardir.
Bu rengin disinda AS veya RUA larinin olmadigini biliyorsunuz.
Siz de cevabinizi, bütün bunlari ve zon durumunuzu göz önüne alarak verin.
Ortaginizin renginde 2 kagidiniz olmasi koz fiti için yeterlidir.
Açis |
Cevabiniz |
Örnek |
2♦, 2♥, veya 2♠ |
1) Eliniz kuvvetli degilse, diger renklerden AS ve RUA lar varsa, ortaginizin rengini bir arttirabilirsiniz.
Ortaginiz baraj açisi yapmakla rakiplerinizin iyi bir kontrat yapmasina engellemek istiyor.
Ortagin baraj açisini bir arttirmak defansif bir konusmadir. Ortak PAS geçmelidir.
2) Daha kuvvetli bir el ile, diger renklerden AS ve RUA lariniz varsa, ortaginizin renginden zon deklare edebilirsiniz.
Zon seviyesinde yapacaginiz her konusma, ortaginizi susturucu bir konusmadir: Açici PAS geçer.
3) Diger renklerden keserleriniz varsa, ortaginizin veya kendi uzun renginizi isletmek düsüncesiyle 3 NT diyebilirsiniz.
4) Eliniz çok kuvvetliyse, uzun ve saglam bir majörünüz varsa kendi renginizi söylersiniz:
Yeni bir renk her zaman forsingtir. Ortaginiz renginizi tutmazsa kendi rengine dönecektir.
Siz de ortaginizin rengine dönersiniz. |
2♦ - 3♦
2♥ - 4♥
2♠ - 3 NT
2♦ - 2♠ |
Açis |
Puaniniz |
Cevabiniz |
Örnek |
2♦ |
0-12 |
2 veya 3 kozunuz varsa ortaginizi yükseltin. |
2♦ - 3♦ |
2♦ |
0-12 |
4+ kozunuz varsa oyuna yükselin. |
2♦ - 5♦ |
2♦ |
13-15 |
Diger renklerden keserleriniz varsa 3 NT deyin. |
2♦ - 3 NT |
2♦ |
16+ |
Eger 6+ kagitli kuvvetli bir renginiz varsa en mümkün olan seviyede gösteriniz.
Sadece iki kozunuz varsa ve ortaginizin elini daha iyi tarif etmesini istiyorsaniz 2 NT deyin. |
2♦ - 3♣
2♦ - 2 NT |
2♥ |
0-12 |
2 kozunuz varsa ortaginizi yükseltin. |
2♥ - 3♥ |
2♥ |
0-12 |
3+ kozunuz varsa oyuna yükselin. |
2♥ - 4♥ |
2♥ |
13-15 |
Diger renklerden keserleriniz varsa 3 NT deyin. |
2♥ - 3 NT |
2♥ |
16+ |
Eger 6+ kagitli kuvvetli bir renginiz varsa en mümkün olan seviyede gösteriniz.
Sadece iki kozunuz varsa ve ortaginizin elini daha iyi tarif etmesini istiyorsaniz 2 NT deyin. |
2♥ - 3♣
2♥ - 2 NT |
2♠ |
0-12 |
2 kozunuz varsa ortaginizi yükseltin. |
2♠ - 3♠ |
2♠ |
0-12 |
3+ kozunuz varsa oyuna yükselin. |
2♠ - 4♠ |
2♠ |
13-15 |
Diger renklerden keserleriniz varsa 2 NT deyin. |
2♠ - 3 NT |
2♠ |
16+ |
Eger 6+ kagitli kuvvetli bir renginiz varsa en mümkün olan seviyede gösteriniz.
Sadece iki kozunuz varsa ve ortaginizin elini daha iyi tarif etmesini istiyorsaniz 2 NT deyin. |
2♠ - 3♣
2♠ - 2 NT |
2 seviyesinde SANZATU Açislarina Cevaplar
2 NT açisi 20-21 puani gösterir. Elinizde bir kaç puan olmasi zon için yeterlidir.
Cevaplarinizi 1 NT açisina verdiginiz cevaplar gibi, ancak bu sefer bir seviye yukaridan, verebilirsiniz.
Bu durumda, 3♣ cevabiniz Stayman anlamindadir.
Mans seviyesinde durmak veya sileme gitmek artik sizin tercihinizdir.
Oyun 2 NT ile açilidiginda; Stayman, Jacoby Transfer, Texas Transferi ve Smolen Transer i de kullanilabilir
|